Donedavno derutna riva u Cavtatu ovog je ljeta nakon desetljeća čekanja, doživjela pravu renesansu. Omiljeno šetalište Cavtaćana i gostiju, odnedavno se izgledom i funkcionalnošću s pravom može nazvati morskom saločom Konavala i prvim privezištem luksuznih jahti i brodica na jugu Europske unije.
Obalni zid nanovo izgrađen
Rekonstruirana cavtatska riva rezultat je trogodišnjeg angažmana nositelja projekta, Lučke uprave Dubrovačko-neretvanske županije. U prvoj sezoni koju je iznijela riva, ravnatelj Lučke uprave Antun Banovac podsjeća na brojne izazove koje je sa sobom donijelo ovo složeno ulaganje u unapređenje obalne infrastrukture južnog akvatorija:
- Rekonstrukcija dijela obale izgradnjom gata u luci Cavtat gdje je sanirano 300 metara obale je dosta zahtjevan projekt, budući da su se radovi izvodili u srcu Cavtata, imajući na umu okolne turističke objekte i restorani, bilo je doista teško. Osim što je zahtjevan, projekt je dosta i skup. Ukupna investicija iznosi 5 milijuna i 800 tisuća eura pa smo financijski to zaokružili na tri faze. Zadnji kvartal 2022., cijela 2023. i prvi kvartal 2024., kad su radovi završeni. Uistinu me veseli da smo napravili projekt koji puno znači za Cavtat, te za samu Lučku upravu. Cavtat je južni izlaz iz Hrvatske ili prvi ulaz u Hrvatsku gdje je sada već i trajni, cjelogodišnji granični prijelaz. Uvijek ističem da smo strpljenjem građana kojima i ovom prigodom zahvaljujem, susretljivošću izvođača, suradnjom s Općinom Konavle i Županijom, te resornim ministarstvom, uspjeli smo i luka je otvorena početkom srpnja.
U tehničkom pogledu smo s pomoću mlazno injektiranih stupova ojačano je temeljno tlo u pomorskom dijelu, obalni zid je razgrađen i ponovno vraćen armirano betonski s novim kamenom, postavljeni su novi ormarići za struju i vodu, proširena je i izgradnja novog dijela obale na potezu ispred hotela Supetar, gdje smo dobili mali placet, oko 500 metara, koji je Cavtat digao na jednu veću razinu i dao mu ono što je nedostajalo. U produžetku je napravljen mali gat od 8 metara dužine koji će malo braniti udar maestrala za komunalni vez.
Infrastruktura za prihvat jahti u Cavtatu se poboljšala tako da smo promijenili ormariće za struju i vodu, tako da je to sad puno bolje i prihvatljivije za nautičare. Sama riva je uređenija, razina usluge za opskrbljivanje jahti je na višoj razini. Za zbrinjavanje otpada s jahti i brodica zaduženo je komunalno društvo Općine Konavle koje ima koncesiju za prikupljanje smeća i pružanje usluga električne energije i vode.
U novom Dubrovačkom čeka vas poseban prilog ‘Konavle prepune miline‘
Važna dogradnja pjacete
Je li finalizacijom ovog projekta u cijelosti završena rekonstrukcija cavtatske rive ili će biti još zahvata?
- U pomorskim lukama uvijek ima prostora za nadogradnju, ja bih samo želio istaknuti da u trenutku kad smo radili idejno rješenje rive, preskočili smo prvih 80 metara od plivališta koji su bili u kako-tako prihvatljivoj stanju. Naravno da ćemo taj dio u dogledno vrijeme pokušati malo urediti, ušminkati i fugati, ali zasad je to to. Lučka uprava Dubrovačko-neretvanske županije nositelj je projekta, ishodila je sve dozvole, sklopila ugovore i raspisala natječaje i odabrala izvođača, a imali smo i pomoć Ministarstva bez koje ne bismo mogli sve ostvariti. Pomogla je nešto i Županija, ali veliki dio smo mi kroz ove tri godine iznijeli, iz vlastitih sredstava 1,5 milijuna eura dali, što je gotovo jedan naš godišnji proračun. Projekt vrijedan 5,8 milijuna eura u omjeru oko 82 posto financirala Ministarstvo, a ostalih 18 Lučka uprava i Županija koja je dala 100 tisuća eura., ostalo smo mi - kaže sugovornik koji je posebno sretan što su dobili ovako lijepu i funkcionalnu rivu.
- Dogradnjom pjacete, malog trga, ušli smo u more i dobili dubinu gaza. Sad je tu komunalni vez, hoće li se što u budućnosti mijenjati s Tihom, hoće li biti prostora, treba vidjeti u budućnost. Imamo sd dovoljno dubine i za prihvat većih jahti, ali moramo voditi računa da ne dođe do zagušenja - dodaje Banovac.
Podsjetimo, projekt obuhvaća sanaciju dijela cavtatske rive, gradnju novog obalnog zida i ojačanje nosivog tla. Radove je izvela domaća tvrtka Texo Molior.