StoryEditorOCM
DubrovnikFRANICA LASIĆ

Tko je novoizabrana ravnateljica Dječjih vrtića Dubrovnik?

Piše Silvia Rudinović
10. prosinca 2021. - 10:08

Gradsko vijeće početkom mjeseca izabralo je Franicu Lasić za novu ravnateljicu Dječjih vrtića Dubrovnik. Rođena Dubrovkinja, nakon srednje Pedagoške gimnazije studirala je na Učiteljskoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, smjer predškolski odgoj - odgojitelj predškolske djece (VŠS), a za profesora predškolskog odgoja (VSS) doškolovala se na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru.

image
Iz dječjeg vrtića


 
Sasa Buric/Cropix

Nakon napredovanja 2014. u položajno zvanje odgojitelj mentor, Franica Lasić od 2019. je odgojitelj savjetnik. Educirana je voditeljica programa „Rastimo zajedno”, provodi cikluse radionica namijenjene roditeljima i odgojiteljima u svrhu razvijanja i unapređenja njihovih kompetencija, a edukaciju za rad po pedagogiji Marije Montessori završila je prije tri godine u Dječjem vrtiću Montessori dječja kuća, u Splitu. Iste godine, Agencija za odgoj i obrazovanje izabrala je Franicu Lasić za koordinatoricu procjene projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo Vlade RH. Suosnivačica je i predsjednica prve Udruge odgojitelja predškolske djece „Verižice“ u našoj županiji.

- Funkciju ravnateljice Dječjih vrtića Dubrovnik preuzimam 1. siječnja 2022. nakon 20 godina rada u struci na mjestu odgojitelja i smatram to priznanjem i prepoznavanjem mog akademskog i profesionalnog napredovanja, truda i zalaganja – izjavila je Franica Lasić, novoizabrana ravnateljica DV Dubrovnik.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Kaže kako redovito sudjeluje u osposobljavanju mladih kolegica kroz vođenje i mentoriranje tijekom pripravničkog staža te pomaže studentima u obavljanju prakse. Stečena zvanja, kako ističe, zahtijevaju redovita izlaganja na stručno-znanstvenim, državnim i međunarodnim skupovima te pisanje stručnih radova za stručno-znanstvene zbornike i stručne časopise.

- Poznato je da svaka struka napreduje pa tako i rani i predškolski odgoj i obrazovanje koji se sustavno unapređuje i prilagođava prvenstveno potrebama djece, zatim i potrebama roditelja, a za to je potreban kompetentan odgojitelj koji se redovito stručno usavršava i nadograđuje svoja znanja. Odgojitelji su visoko obrazovane osobe, profesionalci koji se u svome svakodnevnom poslu baziraju na dobrobit i cjeloviti razvoj djeteta prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, u suradnji sa stručnjacima u ustanovi. U praksi se pokazalo da se u ustanovama u kojima odgojitelji napreduju u zvanja mentor i savjetnik podiže kvaliteta prakse i razvija se prepoznatljiva kultura vrtića i kurikulum koji se zajednički razvija, sukonstruira sa svim dionicima ustanove. Ostvarivanje kvalitetnog kurikuluma vrtića podrazumijeva suvremeno shvaćanje djeteta kao cjelovitog bića, kao istraživača i aktivnog stvaratelja znanja sa specifičnim potrebama, pravima i kulturom, kao kreativnog bića sa specifičnim stvaralačkim i izražajnim potencijalima – ističe Lasić.

Na pitanja o potezima koje namjerava poduzeti, Lasić kaže kako će o tome javno govoriti po preuzimanju ravnateljske funkcije.

07. lipanj 2024 18:11