StoryEditorOCM
DubrovnikOD BRIJESTE DO LUKE

Pelješki most donio im prometne gužve: Mještani kažu da za ‘češanje‘ s cisternama i šleperima postoji jednostavno rješenje, ima li tko da ih posluša?

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
11. studenog 2023. - 09:51

‘Poštovani, možete li mi objasniti zašto se po ovom pitanju nije ništa učinilo, zašto i dalje sav promet ide po cesti koja jedva valja i za naše ljude, zašto tuda prolaze kamioni, iako lijepo stoje znakovi da ne mogu, zašto prolaze ‘labudice‘, zašto autobusi prolaze, zašto prolaze Hitne i Saniteti, zašto to dozvoljavate?‘, došao nam je ponovo e-mail s iste adrese kao i u kolovozu, kad smo obišli ovu pelješku cestu i snimili silni promet koji njome prometuje, a cesta jednostavno nema uvjete za to.  

- Ako već dozvoljavate, napišite temeljem čega dozvoljavate i dokad će to tako još biti - pita se pošiljatelj e-maila, koji je, osim novinarima, uputio i nadležnim službama.

SRAZ DVA KAMPERA

- I tako smo novom cestom krenuli prema Brijesti. Sve je bilo dobro do skretanja za naselje. Onda smo utipkali u navigaciju kao odredište Orebić, i zaista, Google mape usmjerile su nas na usku cestu kroz naselja Žuronju, Blaževo, Kable, Pještatu... sve do Luke Dubrava, iznad koje se ponovo izlazi na glavnu pelješku cestu  koja vodi dalje prema Dračama, Janjini, Orebiću i Korčuli - pisali smo u kolovozu.

Ljeti je najgore bilo vikendom, kad bi ovom cestom promet navalio u oba smjera, a dva se osobna automobila na njoj inače jedva mimoiđu. Kad se susretnu dva kampera, e, tu dolazi do većih teškoća...

- Subotom i nedjeljom je bilo najgore. Kaos totalni. Nije dobro ni preko tjedna, posebno onim udarnim. Općina Ston je malo očistila sa strane, napravila ugibališta, načelnik se trudi nešto poduzeti. Napravili su što je u njihovoj moći - rekao je jedan od mještana nabrojanih sela Mario Vlahušić.

Na pitanje zašto turisti i sva ta vozila prolaze ovuda kad imaju novu cestu koja od Pelješkog mosta vodi prema Orebiću, odgovor je isti:

- Google ih navodi! To im je brža dionica, ona novom cestom duža je za desetak kilometara - pojasnio nam je Vlahušić. Ali kad vozači krenu tom županijskom cestom koja u praksi, izgledom i uvjetima to nije, vrlo brzo shvate da su u problemu:

- Moja sestra i ja čak smo pokušali unijeti u Google mape da je ovo makadamska cesta, ne bismo li ih obeshrabrili da uopće krenu ovuda. Ali nismo uspjeli - rekao nam je prije tri mjeseca Mario, te istaknuo da je cesta uredno označena kao prohodna za vozila do 7,5 tona. To je ograničenje previsoko za gotovo sve vrste kamper vozila, te ona dostavna, pa oni zakonski mogu tuda prometovati. A upravo oni čine najveću gužvu po putu, kažu mještani. Sredinom lipnja iz jedne je cisterne cijelim putem curila nafta, što su na kraju sanirali vatrogasci pa nije nastala ekološka katastrofa. Mještani su mišljenja da bi podhitno trebalo spustiti ograničenje prometovanja vozila sa 7,5 na 3,5 tone. Time bi se značajno smanjila mogućnost prolaska većim kamionima tom dionicom.  

- Ništa do danas nije rješeno - rekao nam je danas Mario Vlahušić. - Kako je zima, promet je dosta manji, turista nema i sad se može normalno voziti. Po mojim informacijama, radit će se druga cestovna traka kada se bude provlačio vodovod i nova struja. Cesta bi se tada i proširila.

image

Mario Vlahušić ističe da bi rješenje valjalo naći najkasnije do idućeg ljeta

Božo Radić/cropix/

- Policija dođe često i kažnjava prekršitelje koji ne poštuju prometne znakove. Ali njih kao da nije briga, s vremena na vrijeme plate kaznu, tih nekih 20 eura i opet voze tuda - kaže Vlahušić. - Više puta prođu nekažnjeno nego što ih ulove. Načelnik Antunica napravio je sve što je mogao. Žao mu je ovih ljudi ovdje, ali to nije njegova ingerencija. Zimi je dosta bolje, ali valjalo bi nešto riješiti prije iduće sezone - kazuje Mario, te naglašava da bi, za početak, najbolje bilo spustiti dopuštenu tonažu sa 7,5 na 3,5 tone za vozila koja tuda prometuju. To bi značajno smanjilo njihove probleme s prometom.

image

Vatrogasci su imali pune ruke posla s čišćenjem nafte koja je u lipnju iscurila iz neispravne privatne cisterne

Mario Vlahušić/

A VIDEO NADZOR?

- Put se sanira. Što možemo napraviti, to smo i napravili - istaknuo je Vedran Antunica, načelnik Općine Ston.

image

Vedran Antunica, nacelnik opcine Ston

Bozo Radic/Cropix

- Tamo su prometni znakovi, a ako ih netko ne poštuje, što ću ja, ne mogu izigravati policajca! Upravo sam u dogovorima za rekonstrukciju. Tuda bismo trebali provesti vodovod i novu struju, pa bi se sve riješilo jednim zahvatom, jer bi se tada i cesta proširila  - rekao je.

- Policija radi svoj posao, ali ne mogu ni oni stalno biti tamo. Jutros sam poslao ljude ovima što im je netko bacio smeće u maslinik. Kad su ih pitali tko je bacio, neće reći. Pa kako ćemo onda znati tko to radi? Ne možemo poslati stražara da stalno tamo stoji! Isto tako, kako možemo intervenirati na cesti? Radimo što možemo - naglasio je načelnik.

Ono što bi bila odlična prevencija, osim što policija ispisuje kazne onima koji ignoriraju prometne znakove, jest postavljanje video nadzora na temelju kojega bi se prekršiteljima prometnih propisa slale ‘čestitke‘, zbog kojih bi njihove navike brzo izumrle, jedna je od ideja.  

Pitali smo i Županijsku upravu za ceste imaju li neku ideju kako riješiti problem prometa na ovom dijelu Pelješca, s obzirom da je riječ o cesti u njihovoj ingerenciji. Evo njihovog odgovora:

- Županijska uprava za ceste na području Županije Dubrovačko-neretvanske je u cilju prometnog rasterećenja predmetne lokalne ceste te time i povećanja sigurnosti prometovanja istom poduzela radnje i aktivnosti na način da je na početku ceste, s istočne strane, postavila znakove obavijesti za vođenje prometa, kojima se promet motornih vozila za otok Korčulu upućuje na pravac ‘DC414-čvor Zaradeže-Putnikovići-Orebić‘, te su također i Hrvatske ceste na zapadnoj strani, na raskrižju s državnom cestom DC414, postavile znakove obavijesti za vođenje prometa kojima se promet motornih vozila za Most Pelješac usmjerava na pravac ‘DC414-Ponikve-čvor ‘Zaradeže-Most Pelješac‘.

- Nadalje, također je na lokalnoj cesti LC69089 Županijska uprava za ceste postavila vertikalnu prometnu signalizaciju kojom se ograničava promet teških motornih vozila težih od 7,5 t kao i brzina prometovanja, a kroz radove redovnog održavanja provode se aktivnosti u cilju povećanja preglednosti na javnoj cesti kroz izgradnju mimoilaznica te obnovu dotrajalog asfaltnog zastora.

- Nadzor i upravljanje prometom, nadzor vozila, vozača i drugih sudionika u prometu na cestama obavljaju policijski službenici ministarstva nadležnog za unutarnje poslove - odgovorili su iz ŽUC-a i zapravo samo opisali trenutno stanje stvari koje se, sa svim ovim što je poduzeto, na žalost, nije poboljšalo.

PROČITAJTE I OVO: 

Do baštine preko ‘autoceste‘! Mještani Brijeste na rubu živaca: Google ih navodi, pa zastaju i pitaju nas jesu li na pravom putu jer vide da su u problemu!

 

‘ŽUC MOŽE TRAŽITI PROMJENU RUTE‘

Pitali smo i PU dubrovačko-neretvansku što učiniti da bi se promet tom cestom reducirao i kako obeshrabriti one koji njome prometuju usprskos znakovima koji sugeriraju drugu cestu?

- Sukladno Vašem upitu u svezi postupanja policijskih službenika na lokalnoj cesti označenoj oznakom L69089 koja povezuje naselje Luka Dubrava i mjesto Brijesta, obavještavamo Vas da sljedeće:

- Policijska postaja Ston na svom području pokriva ukupno 311 km cesta, od čega 6 državnih cesta, 3 županijske ceste i 22 lokalne ceste, na kojim sukladno „Zakonu o sigurnosti prometa na cesta“ i  „Pravilniku o načinu postupanja policijskih službenika u obavljanju poslova nadzora i upravljanja prometom na cestama“ te statističkim pokazateljima stanja sigurnosti prometa na cestama, obavlja nadzor vozila i vozača u cilju održavanja povoljnog stanja sigurnosti prometa na cestama - stigao je odgovor iz policije.

- Sukladno statističkim pokazateljima od otvorenja Pelješkog mosta na navedenoj lokalnoj cesti L69089 zabilježena je jedna prometna nesreća koja je kao posljedicu imala jednu ozlijeđenu osobu, dok je Policijska postaja Ston u cilju veće protočnosti prometa i sigurnosti sudionika u prometu, te zaštite ljudi i imovine od otvaranja Pelješkog mosta pojačala vidljivost obilaskom navedene ceste.

- Uz sve navedeno, u svezi upita za video nadzor navedene dionice slobodni smo Vas uputiti na odredbu čl. 83 Zakona o cestama u kojem je navedeno da izravnu nadležnost nad navedenom cestom ima Županijska uprava za ceste, što znači da eventualnu promjenu navedene rute na koju navodi navigacija može zatražiti Županijska uprava za ceste, o čemu smo ih više puta kontaktirali i na isto upozoravali. Policija nema nadležnosti zatražiti navedene izmjene.

- Također Vas obavještavamo kako je sukladno odredbama čl. 5 Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano da jedinice lokalne i područne samouprave, u skladu sa odredbama Zakona o sigurnosti na cestama i prethodne suglasnosti Ministarstva unutarnjih poslova, uređuju promet na svome području. Policija ni za navedeno nema nadležnost već za isto daje suglasnost - istaknuli su iz PU dubrovačko-neretvanske.  

Otkad je otvoren Pelješki most, sporedni put od Brijeste prema Orebiću postao je glavni, što izluđuje stanovnike ovog dijela Pelješca

image

Sporedni put od Brijeste prema Orebiću postao je glavni

Božo Radić/cropix/
image

Sporedni put od Brijeste prema Orebiću postao je glavni, a nema uvjete za prometovanje kamiona

Božo Radić/cropix/
image

Sporedni put od Brijeste prema Orebiću postao je glavni, a nema uvjete za prometovanje kamiona

Božo Radić/cropix/
25. studeni 2024 02:00