Za svake iole jače kiše, u Dubrovniku se ponavlja isti scenarij. Poplavljene ulice, vodopadi niz skaline, jezera na ulicama, bujice na prometnicama, izbačeni šahtovi. A s problemima uvijek ide i pitanje: ‘Kad će se nešto konačno poduzeti da se poplave barem malo ublaže ako već stati ne mogu?’
Vukovarska prva riješena
Iz gradske uprave priznaju kako se godinama u potpunosti zanemarivala izgradnja sustava oborinske odvodnje u Gradu Dubrovniku.
- Značajan dio problematike postojeće odvodnje u Gradu nastao je prilikom rekonstrukcije Ilijine glavice. Naime, na dijelu od Ilijine glavice do polovice Zagrebačke ulice 2016. godine su postavljene cijevi bez ishođenja građevinske dozvole koje su se začepile, odnosno ne ispunjavaju svoju funkciju i ne vode oborine nigdje. Plan ove gradske uprave je izgradnja sustava oborinske odvodnje po prioritetnim točkama plavljenja. Tako je krajem veljače 2019. završena izgradnja sustava oborinske odvodnje Vukovarske ulice zajedno s ugradnjom slivničkih rešetki spojnih sporednih ulica uz Vukovarsku, koji je riješio dio plavljenja u toj zoni. Trošak izgradnje navedenog projekta bio je 3.686.750 kuna bez PDV-a – podsjećaju iz Grada Dubrovnika.
Napominju kako je paralelno s rješavanje bujica niz Vukovarsku, započela i izrada projektne dokumentacije za tri sustava odvodnje i to u Ulici kardinala Stepinca, na dijelu Montovjerna - Batala i u Ulici Andrije Hebranga. Nakon dobivene dozvole 2019. godine započela je izgradnja sustava oborinske odvodnje Ulice kardinala Stepinca u vrijednosti od 5.033.300 kuna bez PDV-a.
- Osim navedenih zahvata, krajem 2020. ishođene su i dvije pravomoćne građevinske dozvole za izgradnju sustava oborinske odvodnje Montovjerna - Batala od ulice Iva Vojnovića te dalje ulicama Marka Marojice, Bana Josipa Jelačića, Svetog Mihajla s ispustom u more na Batali. Također i oborinska odvodnja u Ulici Andrije Hebranga na potezu od Kunske ulice do postojećeg ispusta oborinskih voda u luci Gruž. Vrijednost ova dva projekta iznosi 16.500.000 kuna bez PDV-a. Nažalost, u 2021. i 2022., zbog nedostatka financijskih sredstava nismo mogli započeti s izgradnjom spomenutih sustava oborinske odvodnje – ističu iz gradske uprave i dodaju da su uvjereni kako će putem nadolazećih natječaja iz fondova Europske unije u 2023. godini osigurati novac za njihovu izgradnju.
Nastavak radova u zidinama
Najavljuju kako su dogodine planirani i radovi na sustavu oborinske odvodnje Lapadske obale kao sastavnog dijela projekta rekonstrukcije Lapadske obale:
- To predstavlja najvažnije kapitalno ulaganje u gradsku prometnu infrastrukturu, a u cijelosti je financirano kroz fondove Europske unije i druga izvanproračunska sredstva.
Grad Dubrovnik godišnje osigurava milijun kuna u svrhu redovitog održavanja sustava oborinske odvodnje. A taj zadatak obveza je jedinice lokalne samouprave.
Iz gradske uprave još podsjećaju kako su kroz sustav odvodnje povijesne jezgre jedan dio podsustava Straduna očistili i omogućili veći prihvat oborinskih voda u postojeći sustav:
- Kroz desetak dana započinjemo i s idućom fazom radova sanacije sustava odvodnje povijesne jezgre, koji će u potpunosti riješiti buduća pitanja odvodnje u povijesnoj jezgri - najavljuju.