StoryEditorOCM
DubrovnikSLUČAJ ‘STUPIĆ’

Mato Franković: ‘Na Pile stiže policija, nitko više neće koristiti autobusna stajališta za čekanje!‘ Evo što gradonačelnik kaže o liberalizaciji, a što vlasnici cabrio buseva

Piše Anton Hauswitschka
12. lipnja 2024. - 13:51

Dubrovački gradonačelnik i saborski zastupnik Mato Franković osvrnuo se danas na slučaj kada se panoramski bus ‘nasukao‘ na pneumatski stup na Pilama te na medijske izjave njegova vlasnika da se radi o pokušaju ubojstva jer  podizanjem i spuštanjem barijera upravljaju nestručne osobe.

- Nemoguće je da vozač nije vidio da se stupići podižu, isto kao što je dobro znao da na Pile dolazi kao izletnički, a ne shuttle bus za što ta tvrtka ima vinjetu za ukrcaj i iskrcaj gostiju s kruzera. Vinjete se odnose isključivo za prijevoz gostiju s kruzera, a svi drugi moraju zakupiti slot, odnosno najaviti i platiti zaustavljanje na Pilama. To što pojedinci svoje autobuse, cabrio buseve ili kombije koriste i za jedno i za drugo, to je njihov problem. No s vinjetom se na Pilama jedino mogu iskrcavati i ukrcavati gosti s kruzera – ističe Franković zapitavši se je li 100 eura koliko stoji zakup slota vrijedi štete na stupiću, štete na vozilu i štete koja je nanesena cijelome gradu s obzirom na to da je cabrio bus bio pun turista.

image

Mato Franković

Tonci Plazibat/Cropix

- Najavili smo prije godinu dana nova pravila. Prošle godine smo im izašli u susret i rekli da s vinjetom mogu raditi i izlete ali sa zadržavanjem od maksimalno 10 minuta na Pilama. Toga su se pridržavali četiri dana.

Nećemo dozvoliti da Pile postanu štand za prodavanje izleta! Danas je panoramski autobus zauzeo autobusnu stanicu javnog prijevoza, čekao goste i blokirao promet. Maknuo se čim je stigla policija, ali tek do ulaza u garažu hotela Hilton. Od sada će na Pilama biti policija pa se više neće dozvoljavati čekanje na autobusnom stajalištu. Na njemu zakonski taksisti i svi drugi prijevoznici imaju pravo iskrcati i ukrcati goste ali ne i čekati ih – poručuje Franković naglasivši kako je liberalizacija taksi prijevoza napravila probleme u turistički središtima poput Dubrovnika.

- U ovom trenutku na području Dubrovnika je 9000 legalnih prijevoznika! Taksista, autobusera, onih s kombijima. Ovim ilegalnim nez zna se broj. Uzmite samo prosječnu duljinu vozila i pomnožite s tom brojkom i svima će biti jasno zašto su na gradskim prometnicama gužva. Liberalizacija je donijela puno toga dobrog, od tržišnog natjecanja do jeftinijih cijena prijevoza, a niti jedan dubrovački taksist nije propao. No možda se u završnim odredbama tog zakona ona trebala ograničiti za sredine poput Dubrovnika, posebno one koje su zaštićene od UNESCO-a. Ali lako je sad  biti general nakon bitke – kaže Franković, a na pitanje bi li se trebalo razmišljati o ukidanju tog zakona kaže:

- Ne bi to ništa riješilo jer postoje stečena prava koja bi i dalje svi koristili. Kada se zakon donosio, 2018. godine, bila su druga vremena i druga situacija. Onda je bilo puno nezaposlenih. No u Dubrovniku je sve manje taksista iz drugih krajeva Hrvatske, iako je taksi vozila svake godine sve više. Voze naši ljudi, stalno ili nakon posla za dodatnu zaradu – zaključio je Mato Franković. 

image

Cabrio bus nabio se na stupiće

Solange Vandamme/

Pitanje vinjeta potaknuo je Davor Brkić  vlasnik cabrio busa koji  se  u ime svojih kolega, vlasnika panoramskih autobusa koji su krenuli u osnivanje udruge, obratio našoj redakciji.

- Platili smo godišnju vinjetu koja stoji 12 tisuća eura, a sada nam, doslovce preko noći, ne dozvoljavaju da na Pilama ukrcamo goste. Svjesni smo mi da je na Pilama velika gužva, no mi se u tim vršnim satima maknemo. Kada nema nikoga na platou znamo se nekad zadržati malo duže, ali kada je gužva, pazimo da ne smetamo. Sada su nam rekli da koristimo autobusno stajalište od Libertasove ‘šestice‘. Pa kad je kolega ukrcavao putnike, onda su vikali na njega da je zaustavio promet. Gdje ćemo mi? - pita se Brkić podsjetivši da su uložili jako puno novaca u kupovinu autobusa, leasinge, a da su trenutno u situaciji da ne znaju hoće li moći isplatiti plaće vozačima.

- Vozačima je plaća 1700 eura neto. Pa vi izračunajte koliko dobije država samo na jednom vozaču. Plaćamo poreze, sva davanja koja se od nas traže. Platili smo i vinjetu od 12 tisuća eura. Pa mora li se na nas gledati kao na kriminalce? Posebice jer potražnje za panoramskim vožnjama u Dubrovniku ima. Gosti vole te izlete i odnesu iz grada dobru uspomenu – kaže Brkić. 

image

Cabrio bus na Pilama

Čitatelj/

Zanima ih, ističe, kako se uopće dogodilo da kabrio bus nasjedne na stupić.

- Prometni redar ga je podignuo dok je bus našeg kolege prolazio. Nije kriv ni redar. Koliko autobusa tu prolazi, koliko registarskih tablica mora provjeriti, a gdje je sve drugo. No dogodilo se. Ali nismo zaslužili da nas proziva na način  na koji su to napravili iz Grada Dubrovnika – poručuje Brkić. 

21. lipanj 2024 14:54