U našem nedavnom tekstu o lažnim iznajmljivačima i nepostojećim adresama apartmana koji se iznajmljuju putem platforme Booking.com, pisali smo o sve češćim slučajevima u Dubrovniku kada netko oglasi iznajmljivanje apartmana na adresi susjeda jer ona stvarna, na kojoj se apartman nalazi, ne postoji jer ta zgrada nema uporabnu dozvolu. Nije moguće kategorizirati apartman bez uporabne dozvole zgrade odnosno kućnoga broja, odgovorio je tada županijski pročelnik za gospodarstvo, turizam i more Ivo Klaić, koji je naglasio kako eventualne zlouporabe rješenja kategorizacije objekata kontrolira Državni inspektorat. Kako reagiraju velike platforme za kratkoročni najam, na situacije kada od gostiju doznaju da se apartman nalazi u novogradnji bez uporabne dozvole, a vlasnik je na njihovoj platformi za adresu naveo najbližu kuću, sada je odgovorio i Booking.com.
Putem svoje PR agencije Dijalog komunikacije, pojašnjavaju uvjete registracije za iznajmljivače:
- Kada se pružatelji smještaja registriraju na Booking.com, te prihvaćaju naše uvjete i odredbe, tražimo od njih da potvrde da rade u potpunosti u skladu s lokalnim zakonima te da im je zakonski dopušteno kratkoročno iznajmljivati svoj objekt. Također, imamo brojne mjere koje služe za provjeru objekta prije nego što im se uopće dopusti otvaranje na našoj platformi – ističu u svojoj izjavi iz Booking.coma Hrvatska.
- Ako ikada doznamo da objekt možda ne radi u skladu s lokalnim propisima, odmah to istražujemo, te ćemo ukloniti objekt s naše platforme – poručuju iz Booking.coma.
Eto odgovora na pitanja susjeda što učiniti kada doznaju da je netko iz novogradnje bez uporabne dozvole bez njihova znanja nelegalno oglasio i registrirao apartman na njihovoj, najbližoj legalnoj adresi. Skidanje s platforme Booking.coma sigurno je efikasnije od kazne koju bi odredio Državni inspektorat.