Ovo je prva sezona u kojoj vodite obiteljski hotel, međutim, sve što su možda iskusniji direktori hotela u Dubrovniku znali više od vas, čini se da ove godine zbog pandemije ne vrijedi. Što ste sve ove godine morali napraviti, a niste očekivali kada ste preuzimali direktorsko mjesto?
Ovo je nova situacija ne samo za mene već i za sve ostale iskusnije kolege. Početkom ove godine pripremali smo se prema najavama za najbolju sezonu ikad. Tada nam je bilo bitno da se započeti radovi u hotelu izvrše do otvaranja, promjenili smo sve jelovnike u hotelu kako bismo podigli razinu odjela hrane i pića, investirali u novu web-stranicu. Ukratko, bili smo u oplemenjivanju hotela kako bismo podigli na jednu višu razinu. Početkom pandemije u Kini čak je izgledalo da ljudi neće ići daleke egzotične destinacije, već da će putovati po Europi što trebalo sezonu učiniti još boljom. Međutim, kako je vrijeme odmicalo postali smo svjesni situacije da se nalazimo pred krizom neviđenih razmjera.
Tad smo u hotelu napravili „krizni“ plan kako održati likvidnost i radna mjesta. Aktivnije smo krenuli prema nekim tržištima na kojima prije nismo bili prisutni, pogotovo na hrvatsko tržište što nam se sada pokazalo jako dobro. Također, smo dosta vremena i resursa potrošili na pripremu hotela za funkcioniranje u ovim novim uvjetima pandemije, dakle za poštivanje svih preporuka HZJZ kako bi se naši gosti osjećali apsolutno sigurno u ovim vremenima. Smatram da smo tu odradili dobar posao što nam najbolje govore pozitvni komentari gostiju.
Jeste li morali otpuštati zaposlenike, odnosno smanjivati sezonsko zapošljavanje?
Prilikom pripreme za ovakvu sezonu napravili smo izračune da 50 do 60 posto popunjenosti hotela možemo odraditi s naša 54 stalna djelatnika. Sada smo na tim brojkama popunjenosti. Da je sve bilo kao u 2019. godini trebali bismo još 20-ak sezonaca, međutim budući da je situacija ispala ovakva, nažalost, nismo bili u mogućnosti dodatno zapošljavati.
Kakva je ova sezona za Hotel Lapad? Jesu li se vaši stari gosti vratili unatoč problemima u prometu?
Sezona nije dobra kao ni u cijelom gradu. Sad se nešto 'zavrtilo' u 8. mjesecu, međutim najave da će nas Velika Britanija staviti na crvenu listu, bojim se da će ovu sezonu završiti i prije nego što smo se nadali. U brojkama to će značiti da ćemo vrtjeti oko 10 posto lanjskog prihoda, ili 90 posto pada.
Hotel Lapad ima jako puno dugogodišnjih gostiju koji nam se redovito vraćaju i s kojima je naša služba prodaje u redovitom kontaktu. Velik dio njih je ipak strah od cjelokupne situacije pa se nisu odlučili na putovanje ove godine, ali su nam obećali svoj dolazak dogodine. Unatoč svemu, dio naši starih gostiju je ipak došao i jako nam ih je drago ugostiti u hotelu. Osjećaj je ove godine poseban kao da vidite stare prijatelje…
Kako bi ocijenili ovogodišnju sezonu u Dubrovniku? Mislite li da su Turistička zajednica i gradska uprava učinili dovoljno na promidžbi Dubrovnika na domaćem tržištu, pokazali da smo sigurni i cjenovno pristupačni, da se jednostavno prolazi kroz Neum… Jesu li trebali i mogli nešto drugačije napraviti na stranim tržištima obzirom na promjene kanala i promocije i prodaje?
Prekratko sam uključen u ovaj posao da bih davao neke dubinske analize rada Turističke zajednice, međutim jasno je da nam treba temeljita i iskrena reforma Turističke zajednice, kao i lokalne samouprave te dijela institucija kako bi Hrvatska prodisala i opstala. Da se moglo napraviti više, pogotovo na hrvatskom tržištu, sigurno jest. Međutim, ne bih se pridružio napadima na Turističku zajednicu i Grad, već smatram da nam je potrebno zajedništvo, da zbijemo redove i što bolje se pripremimo za slijedeću sezonu.
Najavljivali ste za ovu godnu neke veće investicije u Hotelu Lapad. Je li ova loša sezona poremetila planove?
Da, u pripremi je obnova Vile Pitarević i njenog vrta, obnova kapelice u sklopu hotela itd. Projekti su pri kraju, međutim s obnovom i investicijama ćemo krenuti kad ocjenimo da je finacijska situacija stabilna, tako da možemo reći da nam je loša sezona dijelom poremetila te planove.
Gradska je uprava najavila konačnu obnovu Lapadske obale, je li Hotel Lapad kao gospodarski objekt uključen u neke dogovore s Gradom Dubrovnikom oko toga?
Nitko nas iz Grada nije kontaktirao vezano za obnovu Lapadske obale, sve što znam o tome je iz medija. Shvaćam da je ovo velik i kapitalan projekt za Grad međutim, nadam se da će tijek obnove uskladiti sa sezonom svih nas na Lapadskoj obali, tako da nam se ne dogode najveći građevinski radovi u tijeku sezone, što bi imalo jako negativan efekt na poslovanje i imidž svih.
Surađujete li s novootvorenom marinom Frapa?
Njegujemo dobrosusjedske odnose. Oni kod nas imaju rezerviranih nekoliko parking mjesta, a trenutačno smo u pregovorima da nam omoguće pristanak broda prilikom organizacije vjenčanja u našem hotelu. Suradnjom s marinom smo apsolutno zadovoljni.
Prije preuzimanja Hotela Lapad radili ste u obiteljskoj veleprodajnoj tvrtki koju ste prodali Agrokoru. Tamo ste jedno vrijeme radili i nakon preuzimanja. Poznato je da su i prema vašoj tvrtki iza Agrokora ostali dugovi. Jeste li uspjeli riješiti sve dugovanja Agrokora?
Kad smo prodali tvrtku Agrokoru, ostao sam raditi tamo. Nakon par mjeseci nastupila je kriza u Agrokoru tako da sam već iskusio upravljanje u kriznim situacijama. Nagodbom koja je postignuta za spas Agrokora dogovoreno je da nam se dug plati u 4 rate, te se za sada drže plana, međutim dug još uvijek nije u potpunosti riješen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....