Ova godina bila je za vas iznimno izazovna. Jedna od najvećih svjetskih multinacionalnih internetskih platformi za turistički smještaj sa sjedištem u Indiji stekla je 100 posto udjela u Direct Bookeru. Što to znači za vašu tvrtku?
OYO Vacation Homes u ovoj je godini postao novi vlasnik Direct Bookera. Napravili smo to jer smo prepoznali u njima veliku snagu, nekog tko djeluje kao mi, ali na globalnoj razini. Znači da je jako inovativan i ulaže ogromna sredstva u tehnologiju i ubrzava procese kroz automatizaciju i digitalizaciju da bi došao do boljeg rezultata u poslovanju. Integracija je bila teži dio procesa. Dobili smo veći broj ljudi u analitičkom timu koji nam sada analizira određene informacije i slože ih u određene skupove podataka koje onda možemo prezentirati našim iznajmljivačima. Trebalo bi to značiti da ćemo pravovremeno znati prepoznati određene promjene na tržištu i reagirati. Sukladno informacijama koje dobijemo od njihovog analitičkog tima i uz pomoć tehnologije, cilj je postići bolju optimalnu prodajnu cijenu smještajnih jedinica.
Kako se ovaj poslovni potez odrazio na poslovanje i vaše klijente?
Praktički dobivamo novu radnu snagu koja radi na istim projektu kao mi, znači kao da smo se poduplali u broju ljudi, a jednostavno uz ovoliki broj ljudi jednostavno mora biti bolje. Što se tiče ostalog poslovanja za naše klijente sve je ostalo isto. Mi faktički kao firma i kao Uprava djelujemo na isti način samo sada dobivamo veliku pomoć u donošenju strateških odluka i u smjeru odlučivanja.
Kako iz iskustva vaše agencije gledate na dubrovačku ponudu privatnog smještaja? Je li ona na razini kakvu treba imati grad ovakve reputacije?
Ponuda privatnog smještaja u Dubrovniku je dobra, makar postoje određeni primjeri koji su izvan onoga što Dubrovnik zaslužuje. Međutim, glavni problem je kategorizacija koja je na neki način bazična, gledaju se samo neki osnovni parametri, a to je samo kvadratura prostora, a ne svojstva same nekretnine. Vjerujemo da će samo tržište profilirati prave objekte i da će oni koji se bave iznajmljivanjem na pravi način i koji ulažu i sebe i novac u svoje nekretnine moći egzistirati na sve zahtjevnijem tržištu jer će ono biti jako kompetitivno i jako zahtjevno. Ponuda privatnog smještaja u našem gradu je trenutno zadovoljavajuća i ona svake godine postaje sve kvalitetnija. Samo trebamo bazu,od koje se krenulo, dobro raščistiti, a ta nova kategorizacija bi trebala upravo to napraviti. Ali definitivno Dubrovnik zaslužuje još puno bolje.
O koliko smještajnih jedinica brinete, jeste li na počecima očekivali takve brojke?
Trenutačno raspolažemo s 3.603 smještajne jedinice, a taj broj kontinuirano raste. Kad je OYO postao vlasnik Direct Bookera, donijeli smo zajedničku odluku o nastupu na području cijele Hrvatske. Do tada smo djelovali samo na području Dubrovnika, Splita i otoka Brača, a proširujući poslovanje, diljem Hrvatske dobivamo nove objekte za iznajmljivanje. Povećali smo portfelj za 20 posto, a uvijek se prvenstveno vodimo kvalitetom. To je osnova našega poslovanja.
Nedostatak radne snage ističe se kao najveći problem u turističkoj djelatnosti u Hrvatskoj pa i kod nas u Gradu. Kako ste ga vi riješili?
Svake godine na isti način, a to je kvalitetnim zapošljavanjem sezonaca, definirajući adekvatan broj i u biti definirajući termine početka rada, sukladno rastu posla. Znači lako je graditi bazu, ako je baza čvrsta, međutim ako trenutni zaposlenici nisu zadovoljni ne možeš onda graditi ni sezonske na njih ako nemaš temeljnu bazu. Tako da nam je cilj da nam je fluktuacija što manja, da nam stalni zaposlenici budu tu dugo, da budu duži niz godina što jest slučaj i onda je lako graditi na njih i nadograđivati nove zaposlenike. Što se tiče samog zapošljavanja sezonaca mislim da smo se u gradu profilirali kao kvalitetan i pošten, adekvatan poslodavac i uvijek kada objavimo natječaj za posao dobijemo dovoljan broj prijava iz kojih profiliramo najkvalitetnije zaposlenike i naravno uvijek nam je cilj ne samo gledati posao za jednu sezonu nego ako postoji mogućnost u biti gledati mogućnost da nekoga ostavimo. Naime, prošle godine smo ostavili troje sezonaca, ali to naravno ovisi od samih kandidata i njihovih želja i aspiracija, kao i pokazatelja radnih rezultata.
Kakvi su planovi za turističku 2023. godinu?
Naši planovi su da se kvalitetno ekipiramo za narednu sezonu i budemo spremni za ono što nas očekuje, a to je sigurno jedna kvalitetna i dobra sezona. Znači više je tu stvari koje treba definirati za dobru sezonu, a to je definitivno da je Hrvatska poželjna destinacija. Ulazak u Euro zonu definitivno će utjecati na to da gost koji dolazi iz bilo koje europske zemlje će to moći puno lakše učiniti. Kada krene od svoje kuće sa eurom, nastavlja trošiti u Hrvatskoj kao u svojoj zemlji. Isto tako od Nove godine od kada budemo u Schengen zoni nema više granica kao što je bilo prije. Praktički on samo ide iz jedne točke do svoje odredišne točke što je definitivno ono što gost želi. Gost želi što manje promjena od kada je izašao iz kuće dok se nije vratio. To je sada ono što Hrvatska s ovim promjenama može pružiti europskim turistima. Što se tiče same sezone i najave rezervacija one su zaista odlične bilježimo čak i one brojke rekordnih ulaza rezervacija koje su bile iz 2019. godine, a idemo preko onih iz 2020. godine. Pokazatelji su zaista dobri i ako ostane ono osnovno, a to je mir, imat ćemo jako dobru sezonu. Zasad sve upućuje na to.
Priča Direct Bookera je jedna iznimna priča o uspjehu mladih ljudi. Kako danas gledate na ovaj uspjeh i što biste poručili mladim ljudima koji bi se željeli okušati u poduzetništvu?
Ovo je priča o jednom uspjehu koji nije došao preko noći, nego je uspjeh koji je građen u proteklih 12 godina. Trebalo je kontinuirano raditi i davati sebe, vjerovati u sebi i u ono što radiš. Nakon 12 godina došla je nagrada za taj trud i rad. Mladim ljudima možemo poručiti upravo to da budu dosljedni nekoj svojoj ideji da budu fokusirani. Lako je skrenuti lijevo, desno, tražiti lakše solucije, instant uspjehe, međutim ništa ne ide preko noći. Samo je važno biti dosljedan, vjerovati u sebe i puno raditi. Formula je vrlo jednostavna, ako radiš 365 dana u godini kontinuirano i razmišljaš samo o jednoj stvari, uspjeh ne može izostati. Samo je pitanje kakav će on biti.Ono što je bitno ništa ne treba biti motivirano novcem nego time da budeš bolji nego što si bio dan prije, tjedan prije ili godinu prije. Ako radiš po takvim principima uspjeh će doći, novac treba biti osnova pokretanja poslovanja. Jednostavno ima više stvari koje te pokreću, motiviraju, nego što je novac, ako sve to zadovoljiš i napraviš, ako daš cijelog sebe i da si u biti zadovoljan što si napravio dobar posao zato što od toga možete živjeti ti i tvoji prijatelji par ili desetak obitelji na kraju će se to monetizirati, doći će naknada. Što si manje opterećen time, ono će se dogoditi. Što više razmišljaš o tome,onda motiv nije pravi. Bitno da si zadovoljan sobom i onim što radiš, na kraju to netko i prepozna i tako se i kod nas dogodilo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....