StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetUZALUD UPOZORENJA

U HAC-u komentirali ‘junake‘ koji su, usprkos zabrani, krenuli u proboj preko zatvorene dionice autoceste

Piše D.B.
27. veljače 2023. - 12:09

Djelatnici Hrvatskih autocesta su se u proteklim satima doslovce satrali od posla kako bi očistili Dalmatinu, ali bili su nemoćni pred nevremenom, a dodatne muke su im stvarali i nesavjesni vozači.

Neslužbeno doznajemo kako su HAC-ovi vatrogasci noćas sat i pol vremena pješačili, jer se automobilima nije moglo, kako bi spasili zaglavljene vozače koji su se odlučili zatvorenim dijelom autoceste stići do odredišta! Neki od njih i s ljetnim gumama, bez ikakve zimske opreme i unatoč svim upozorenjima HAK-a.

Snježna mećava je već danima uoči nedjelje bila najavljivana, apeliralo se na vozače da ne idu na put ako baš ne moraju, ali sve uzalud. 

Radnicima HAC-a nije jasno zbog čega pojedini vozači negoduju, jer napravili su sve što su mogli, pa i više od toga.

- Pa nismo mi bezveze zatvorili autocestu, nama je to osnovni prihod, a opet se našlo vozača koji su krenuli u proboj preko zatvorene dionice. Nevjerojatno! - komentirala nam je jedna djelatnica Hrvatskih autocesta.

Evo što nakon svega priopćili iz HAC-a.

"Snijeg na tisuću kilometara autocesta, u dva dana, čistilo je preko 181 teretnih vozila s plugovima i posipačima te je "bačeno" preko 3.300 tona posipala na autoceste, odmorišta, čvorove, platoe naplatnih postaja i na graničnim prijelazima. Na snježnim dionicama, ralice su radile i po 30 sati bez prestanka.

U dva dana HAC-ove ralice uklanjajući snijeg s kolnika prešle su 75.000 kilometara - istaknula je glasnogovornica HAC-a Andrea Vrsaljko, te naglasila kako, za usporedbu, opseg zemaljske kugle iznosi 40.075 kilometara. 

Dakle, ralice su u dva dana napravile skoro dva kruga oko zemlje!

Nadalje piše kako je za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 centimetara snijega na kolniku.

- To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu. Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti – ovdje se zapravo radi o tome da bi svaki vozač najradije vidio ralicu kako bi se uvjerio da je sve u redu, no ipak budimo realni – radnih strojeva ima dovoljno za sve zadaće odražavanja autocesta. Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – to bi bio kolaps i apsurd. I sada se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan opasan.

Za informaciju vozačima koji negoduju da autocesta nije dovoljno očišćena ili da se uopće ne čisti, podsjećamo na tri slike iz 2018. koje vrlo jasno pokazuju kako izgleda autocesta za vrijeme padalina, od prolaska ralice te nakon 10 i 30 minuta - pišu nam iz HAC-a, te u prilogu šalju fotografije koje su njihove kamere sinoć snimile. Na njima je vidljivo kako se u samo deset minuta od prolaska ralice cesta zamete novim snijegom.

image

Autocesta nakon prolaska ralice

Hac/
image

Autocesta 10 minuta nakon prolaska ralice

Hac/
image

Autocesta 30 minuta nakon prolaska ralice

HAC

- Činjenica jest da vozači često podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni. Istina, vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti "crna“ - jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima - pišu iz Hrvatskih autocesta.

Posebno su se osvrnuli i na "junake" koji su odlučili prekršiti propise i krenuti u proboj preko zatvorenog dijela ceste.

- Nekolicina korisnika autocesta je zanemarilo zabranu prometa za sva vozila i krenuli su zatvorenom dionicom autoceste od Svetog Roka do Posedarja koja je od ranih jutarnjih sati bila zatvorena zbog orkanske bure. Ovo možemo usporediti s prolaskom kroz crveno na križanju. Dionica koja je zatvorena, u uvjetima orkanske bure dionica se niti ne može čistiti jer se tijekom snježnih padalina zbog orkanske bure stvaraju i opasni snježni zapusi. Zbog ovako neodgovornih vozača koji su zanemarili sve zabrane i upute, naši radnici zajedno s pripadnicima HGSS službe ugrožavali su svoje živote spašavajući ljude s ceste sve do jutarnjih ranih sati - negoduju u HAC-u, te poentiraju:

I na kraju, zima je, vjerojatno smo svi zaboravili da je normalno da u veljači pada snijeg i da nema te službe koja bi u uvjetima konstantnih padalina, kad u pola sata napada preko 10 cm snijega, uspjela cestu počistiti i posušiti. U uvjetima obilnih padalina vozači moraju biti svjesni da se čisti samo vozna traka s prilazima odmorištima. U konačnici autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina. Vozači, ako vozite iza ralice, ne pretječite ih već vozite iza njih, u zimskim uvjetima važno je doći sigurno do svog odredišta.

Mi bismo samo dodali kako se nadamo da će policija opaliti po džepu sve one koji su se pravili pametni i ignorirali sva upozorenja i prometnja pravila. To je vjerojatno jedini jezik koji oni shvaćaju.

U međuvremenu nam se i čitatelji javljaju sa svježim fotografijamasa Svetog Roka. Snimili su stanje na autocesti prije prolaska i nakon prolaska ralice, u razmaku od samo 10 minuta. Zaključak: džaba su ralili

- Nije lako ni čistiti ovu neman - komentirao je naš čitatelj.

 

23. studeni 2024 14:30