StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetZAHTJEVNA OPERACIJA

Nakon ukrcaja u splitskom škveru, barža s megadizalicom i skelom za Most Ston popodne kreće prema Pelješcu. Donosimo kakvi je izazovi tek čekaju

Piše Ahmet Kalajdžić
17. siječnja 2022. - 12:47

Nakon cjelodnevnog i tehnološki vrlo zahtijevnog postupka ukrcaja na baržu teške skele i megadizalice, što je postrupak koji je u splitskom škveru započeo jučer popodne, očekuje se da danas u 15 sati ka Stonu i Pelješcu, odnosno do Stonskog kanala i lokacije Mosta Ston isplovi barža "Golia" koju će vući tegljač, odnosno remorker "Storione".

image
Trenutak ukrcaja megadizalice na baržu u splitskom škveru
Brodosplit

-Dizalica je gabaritna te se nadamo kako će sve proći u najboljem redu. Remorker u škveru je pripravan za isplovljenje, a ukrcaj na baržu je trajao cijeli dan zbog nužnosti reguliranja balastnih voda u barži. Zbog istovjetnih razloga se očekuje kako će cijeli dan trajati i iskrcaj s barže koja će odmah nakon iskrcaja, krenuti ka splitskom škveru gdje bi trebala ukrcati prve dijelove mosta. Naravno, sve ovisi o vremenskim uvjetima- ističe za "Dubrovački vjesnik" glasnogovornik splitskog škvera, odnosno tvrtke "Brodosplit" Josip Jurišić.

image
Trenutak ukrcaja megadizalice na baržu u splitskom škveru
Brodosplit

Napominjući kako je riječ o megadizalici nosivosti 750 tona, dok je težina najtežeg, tzv. C- segmenta budućeg Mosta Ston 363 tone, Jurišić naglašava:

-Napominjem kako smo još ljetos imali dovršene sve dijelove Mosta Ston, ali ih iz objektivnih razloga nismo mogli dopremiti na gradilište. Naime, nisu postojali uvjeti na terenu gradilišta gdje je bilo nemoguće iskrcati dijelove jer nije bilo ni stupova niti pristana na kojeg bi ih iskrcali! Sad čujem kako se grčki "AVAX" opravdava kako je do kašnjenja došlo zbog nedostatka materijala, ali mislim kako to treba i javno reći a ne da neupućeni zaključe kako će pristupne ceste pelješkom mostu kasniti zbog splitskog škvera! Svemu treba dodati i COVID, odnosno nedostatak barže koja je u cijelom svijetu kao transportno sredstvo postala izuzetno tražena. Šteta, jer ljeto je bilo savršen tajming, a mi smo već u lipnju 2021. imali gotove sve dijelove mosta i bili pripravni odmahz ih dopremiti, čak i prije transporta dijelova za vijadukt Prapratno!

image
Trenutak ukrcaja megadizalice na baržu u splitskom škveru
Brodosplit

Drugim riječima, kad je dovršeno improvizirano pristanište ispod nosivih stupova budućeg Mosta Ston uslijedio je oporavak svjetskog tržišta i nagla potražnja transportnih sredstava, pa i barži. Ovako, u idealnim se uvjetima dolazak barže u Stonski kanal i dopremanje prvih dijelova budućeg Mosta Ston visokog 40 i dugog 485 metara, očekuje tek koncem tjedna. Kako doznajemo, kratko potom slijedi početak montaže za koju, u idealnim uvjetima, monteri trebaju dva i pol mjeseca. Pojam "idealni uvjeti" prije svega podrazumijeva izostanak vjetra jer bi se pod uticajem vjetra dijelovi mosta mogli njihati, a ne smiju kako bi se precizno postavili na nosače od kojih je posljednji pred potpunim završetkom.

image
Jedini dovoljno duboki dio Stonskog kanala za plovidbu barže je 22,5 m širok prolaz između ove dvije oznake
 
Vojko Basic/Cropix
Kroz "iglene uši"

Poseban problem u transportu dizalice te dijelova konstrukcija budućeg Mosta Ston bit će prolazak odnosno plovidba barže kroz Stonski kanal, osobito "provlačenje" između dvaju obhalnih svjetala. Naime, barža je široka 20 metara, a prolaz kroz koji se jedino može proći širok je samo 22,5 metara tako da će plovidba barže koju vuče remorker i prolazak između dvaju oznaka nalikovati,m pučki rečeno, na provlačenje "kroz iglene uši". Bilo kakva nepreciznost značit će nasukavanje i dodatno probijanje rokova dovršenja mosta. A već sad se spekulira kako zbog svega Most Ston i obilaznica Stona neće biti dovršeni prije konca ljeta, odnosno punih pola godine nakon završetka Pelješkog mosta!? 

24. studeni 2024 11:16