Ukrajinski avion Antonov koji je sinoć pun srbijanskog oružja poletio s aerodroma u Nišu i, prema riječima srpskog ministra obrane Nebojše Stefanovića prevozio oružje za Bangladeš, srušio se sinoć u Grčkoj. Avion je bio u vlasništvu ukrajinske kompanije sa sjedištem u Kijevu, koja je dugogodišnji prijevoznički partner NATO saveza. Svih osam poginulih članova posade bili su Ukrajinci.
Gotovo istodobno, zakuhan je iz ureda srbijanskog predsjednika Aleksandra Vučića mali ljetni instant rat s Hrvatima. Povod je bila njegova nagla želja da odjednom, i to u svojstvu privatne osobe, posjeti memorijalni centar u Jasenovcu i neodgodivo se pokloni sjenama tamo pobijenih Srba. Hrvatska strana promptno je zagrizla u bačenu kost i Vučiću onemogućila dolazak, ali mu je time omogućila žuđenu medijsku predstavu, piše Slobodna Dalmacija.
Znatno prije negoli su Vučićevi tabloidi u Srbiji razmahali vatricu strasnih javnih svađi s 'ustašama' oko Jasenovca, pametni građani Srbije su vispreno prognozirali što slijedi nakon vijesti o padu ukrajinskog zrakoplova punog srpskog oružja.
Čarli Vafls, po samodefiniciji 'pravoslavni drugosrbijanac' je na svom twitter profilu precizno navijestio: „U sljedeća 72 sata očekujte: ustaški pir, šiptarski napad, bugarski nož, bošnjačku klevetu, crnogorsku osvetu... Sve samo da se ne priča o ukrajinskome avionu punom srpske „robe”.
I budali je jasno da je Aleksandru Vučiću 'jasenovačka afera' bila nužno potrebna da hitno pokrije sramotu svojega lažnog prijateljstva s Vladimirom Putinom, kojemu javno redovito liže dupe, a iza leđa prodaje oružje njegovim ljutim neprijateljima.
Nejasno je jedino zbog čega je velika pompa oko zakuhanoga 'diplomatskog incidenta' trebala hrvatskoj vladi i njezinu ministru vanjskih poslova Goranu Grliću Radmanu? Zbog manjka inteligencije, tankih antisrpskih refleksa ili, naprosto, zbog starog dobrog hrvatsko-srpskog zakona spojenih no fatalno šupljih posuda?
Naime, ukrajinski teretni zrakoplov tipa Antonov An-12, prepun srbijanskog oružja i eksplozivnih sredstava, srušio se u subotu navečer u Grčkoj, kod grada Kavale, na letu iz Srbije u Jordan. Poginulo je svih osam članova posade. Avion je poletio iz južne Srbije, s niškog aerodroma, a cilj mu je bio Aman, glavni grad Jordana.
Premda je srbijansko ministarstvo obrane promtpno požurilo demantirati nagađanja da su Ukrajinci za svoje ratne potrebe preko Jordana prevozili oružje koje je tajno kupljeno u Vučićevoj Srbiji, deklarativno velikoj saveznici Ruske Federacije i Vladimira Putina, priča do daljnjega ostaje vrlo mutna i s puno nerazjašnjenih aspekata.
Ministar obrane Srbije Nebojša Stefanović priznao je da je ukrajinski Antonov prevozio srbijansko naoružanje, jer se to nije dalo baš zataškati. Kazao je da se radi o 'osvjetljavajućim minobacačkim granatama i školskim minama". Čelnik grčke lokalne zajednice, Filipos Anastasiadis, odmah je priopćio da je avion prevozio 'opasan materijal', najvjerojatnije streljivo, i da taj materijal na poprištu nesreće stvara jak plamen oštrog mirisa. Lokaciju je odmah osigurala grčka vojska da ne bude novih neželjenih žrtava. Avion je za dlaku promašio kuće i uništio je električne stupove,u okolnim selima nestalo je struje.
Srbijanski ministar obrane Stefanović izjavio je, međutim, kako krajnji cilj ukrajinskoga leta nije bio Jordan, nego Bangladeš. „Kupac tereta je bilo Ministarstvo obrane Bangladeša, kao dozvoljeni krajnji kupac, i let je imao rutu iz Niša s tehničkim slijetanjima u Amanu (Jordanu), Ahmad Abadu i planiranim slijetanjem u Dhaki u Bangladešu kao krajnjoj destinaciji”, kazao je Stefanović.
Stefanovićeva obrazloženja o krajnjoj destinaciji leta u Bangladešu, međutim, zvuče jako nemušto i doimaju se kao kontrola štete naspram informacija iz grčke uprave za civilno zrakoplovstvo. Oni su priopćili da je spornim letom stradalog Antonova upravljao zračni prijevoznik sa sjedištem u ukrajinskome glavnom gradu Kijevu, Meridian LCC, jedan od prvih tamošnjih privatnih zračnih prijevoznika. Riječ je, inače, o dugogodišnjoj partnerskoj kompaniji NATO saveza, što je informacija koju bi u Beogradu sad vjerojatno najviše voljeli zataškati, donosi Slobodna Dalmacija.
'Meridian LCC blisko surađuje s UN-om i NATO-om na isporuci hitnih tereta, uključujući i vojne, kao i na isporukama tereta s dvojnom namjenom' stoji i na samoj službenoj web stranici ukrajinskog zračnog prijevoznika Meridian LCC.
Je li pad ukrajinskog Antonova, prepunog srpskog naoružanja i streljiva, neplanirano razotkrio dvostruku politiku službene Srbije i njihovu tajnu prodaju oružja ukrajinskoj državi, te tradicionalno sjedenje Aleksandra Vučića na dvije stolice, onoj moskovskoj i onoj bruxellesko-washingtonskoj?
Prilično je teško povjerovati da bi partnerska tvrtka NATO pakta, kojom se upravlja iz Kijeva, u jeku ukrajinskoga rata prevozila srbijansko oružje i streljivo za potrebe trenutno prilično mirnog Bangladeša. Lako je moguće da je i ta južnoazijska zemlja također bila samo prolazna destinacija ubojitog tereta na putu prema Ukrajini: Bangladeš je, valja znati, država članica britanskog Commonwealtha, zajednice koja okuplja nekadašnje članice Britanskoga Carstva.