StoryEditorOCM
Automobilizam25. NAGRADA MALAČKA - SVETI DUJAM

Posljednji ples Nika Pulića u ‘pustinji‘: ‘Netko voli slušat operu, netko voli ići u kazalište gledat predstavu, a nama je ona i opera, i kazalište, sve u jednom!‘

Piše Tonči Vlašić
21. lipnja 2022. - 13:38

Pakleno je i ovaj put bilo u 'pustinji'. Bez odgovora je ostalo pitanje: 'Je li ikad bilo drugačije?'. Međutim, unatoč tome što je 'pakao' svaki put, dočekala je međunarodna brdska auto utrke Radošić Malačka – Sveti Dujam svojih 'prvih dvadeset i pet izdanja'.

- Tek dvadeset i pet – reći će Branko Poljanić, čelnik Splitskog autokluba, koji je skupa s Damirom Katunarićem te ostalom ekipom napravio čudo usred 'pustinje'. Niknuo je 'grad' proteklog vikenda, usred ničega – sve potrebno za život.

image

Damir Katunarić u razgovoru s Brankom Poljanićem na startu Malačke

Tonči Vlašić

- Malačka je staza broj jedan. Najteži uvjeti, kako za organizirati, čudo toga treba napraviti ovdje kako bi se održala utrka, a sama staza je najzahtjevnija. Tehnički najjača. Na Malačkoj se ne opraštaju greške – priča Branko Krstulović, jedan od najtrofejnijih hrvatskih vozača svih vremena.

- Prošlo je 14 godina od kad ne vozim, ali priznaje Krstulović: Sve staze koje sam vozio znam napamet, a pogotovo Malačku. Drugačije se ne može uspjeti.

image

Dragan Serden, predsjednik Odbora za autosportove Hrvatskog auto i karting saveza i predsjednik žirija 25. Nagrade Malačke, Maja Plavčak, tajnica utrke, te jedan od najboljih splitskih vozača svih vremena Branko Krstulović

Tonči Vlašić/

Krstulović je pet puta u nizu slavio na Malačkoj u kategoriji I. Nitko toliko puta nije uspio slaviti. Niko Pulić je bio slavodobitnik tri puta. Leteći Konavljanin je osvojio prva dva izdanja Nagrade, a ukupno tri puta podigao 'kantu' najboljeg u prve četiri godine utrke.

- Malačka je staza za mozak vozača. Ne odlučuje toliko auto, koliko odlučuje vozač. Zahtjevna je, brza, a dodatni problem je temperatura asfalta. Ovo je najtoplija, najvručija staza prvenstva Hrvatske. Zbog velikih vrućina bude puno odustajanja i puno izlijetanja. Jednostavno, auto se 'otkači', gume se pregriju. Jedva se diše, ali se, ha, lijepo spava jer je noć ovdje ugodna – smije se Pulić, kojem je ovo bio oproštaj od Malačke. Vozit će do kraja ove sezone. Potom će pomagat mladima. Opet će dolazit, ali to je to.

I kad je Malačka 'pakao', a zna se kako se jedan najslabiji rezultat u sezoni briše, zašto je jednostavno vozači ne preskoče? – pitanje za Pulića.

- Upravo jer je takva, nitko je ne želi propustiti. Volimo izazove. Netko voli slušat operu, netko voli ići u kazalište gledat predstavu, a nama je Malačka i opera, i kazalište, sve u jednom. I ako prođeš Malačku, možeš pjevat i glumit na svakoj drugoj pozornici, tj. stazi svijeta – naglašava trostruki europski prvak.

image

Niko Pulić na Malačkoj, tri puta je slavio - 1998., 1999. i 2001. godine. Ove je zadnji put vozio

Tonči Vlašić/

- Svaku stazu, što je bolje poznaš, to si brži, ali koliko je god znaš, uvijek je treba iznova proći, snimiti. Znao sam ja doći na Malačku i kad nije bilo utrke, te proći stazu. Sjećam se, čitam jednom: 'stavili smo nove bankine'. Pohvala organizatoru, sad je staza sigurnija, ali sam ja ostao bez orijentira. Naime, orijentirao sam se prije prema nekom stablu, prema nekom kamenu, a oni to duplim bankinama prekrili, te niti vidim stablo, niti vidim kamen. Trebalo je tad opet sve iznova, te naći nove orjientire. Puno vozača brdske utrke ne vozi gdje ti dolazi zavoj i na koji način ti dolazi zavoj, već imaš orijentir gdje kočiš, gdje motaš, gdje ulaziš, gdje sijećeš, gdje popuštaš... – mogao bi Pulić danima o Malačkoj, zgodama i nezgodama, kao i najveća uzdanica Splitskog autokluba, Martin Mustapić.

- Otvorene su karte ove sezone. Tko zna hoće li Dejan Dimitrijević izdržat, ako mu se dogodi mehanički kvar, a što zna, tad je sve otvoreno. Mali Matija Jurišić je čudo kako juri ove godine, te ga treba ulovit. Prošle godine je na Malačkoj išao 2:28, a ove godine već 2:26 na treningu... Ja prošle godine 2:30, i pokušavam spustit na 2:28. S prednjom vučom, a takav je moj auto, to bi možda bio rekord takvih auta. Ovo je auto za krug. Nije za brdo. Ovaj auto je tonu i 360 kilograma. Brz na brzim dijelovima, ali spor na sporim, dok drugi s lakšim autima lakše prođu spore zavoje. Čudo je Malačka. Snaga motora na njoj nije presudna. Tehnički se treba odlično pripremiti za nju, u spojenim zavojima se moraš odlučiti kojeg ćeš se odreći kako bi mogao slijedeći odraditi kako treba. Dva ponajbolja europska vozača, Talijani Faggiolli i Merli, kad su vozili ovdje, su istaknula kako treba uhvatit ritam na stazi – pričao je Mustapić dok je s ekipom slagao auto, pripremao ga za nastup.

image

Najveća uzdanica Splitskog autokluba je Martin Mustapić

Tonči Vlašić/

Okupila je četvrta ovosezonska brdska utrka oko 80-ak vozača iz pet država, osim za prvenstvo Hrvatske vozilo se i za CEZ. Bilo je opet izlijetanja, trebalo je čistiti ulje sa staze, a prolilo se u dužini od kilometar i pol. Nema tko nije išao na stazu, a sve kako bi se što prije izašlo iz 'pakla'. Međutim, koliko god su uvjeti teški, nitko se ne žali. Ni organizatori, ni vozači. I jedni i drugi ponosni što su uspjeli organizirati/ odvoziti još jednu Malačku, 'operu i kazalište' brdskog prvenstva Hrvatske.

21. studeni 2024 16:27