Uz sve toplinske kupole, superćelije i prijeteće shelf oblake kojima smo u stvarnosti izloženi, meteorološki filmovi katastrofe sve nas više podsjećaju na dio dnevnog meteorološkog biltena. No, svejedno filmska industrija svake godine izbaci barem jedan uradak o klimatskom divljanju opasnom po život.
Tornada su se kroz desetljeća prometnula u pravi mali podžanr, a u prilog tome govori i najnoviji katastrofični ‘Twisters‘. Punih 28 godina nakon originalnog ‘Twistera‘ s u međuvremenu zaboravljenom divom Helen Hunt, stigao je svojevrsni nastavak priče o neustrašivim lovcima na oluje.
Smješten u okruženje zloglasne Aleje tornada u Oklahomi, film američkog Korejca Leea Isaaca Chunga (hvaljeni ‘Minari‘) trudi se kroz priču o super pijavicama pomiriti akcijske i (pseudo)znanstvene elemente ne bi li što plastičnije objasnio što to ljude vuče u pogibelj. Debeli lijevci tornada vizualno doista moćno djeluju na velikom ekranu u rušilačkom pohodu koji se povremeno miješa s pirotehnikom i ‘usisava‘ plamteću naftu iz rafinerije na trasi vrtloga.
Ljudi su tek sitna zrnca koja u trenu mogu skončati u oknu orkana. A ljudski rod ovdje predstavljaju Kate Carter, mlada sinoptičarka s traumom iz prošlosti (Daisy Edgar-Jones, TV serijal ‘Normal People‘) i razmetljivi progonitelj tornada, youtuber Tyler Owens (sve traženiji Glen Powell iz ‘Top Gun Mavericka‘). Iako im likovi pate od, u disaster filmovima, poslovično plitke karakterizacije, izgledom krhka Edgar-Jones dobar je kontrast samouvjerenom i samodopadnom Powellovom junaku influenceru.
Karizma pritom apsolutno priteže na Powellovu stranu, što romansi u nastajanju daje prijeko potreban impuls. U borbi sa silama prirode, ovaj se par fino nadopunjuje i trećeg člana male družbe, Kateina ponešto dezorijentiranog kolegu storm chasera Javija (Anthony Ramos), čini suvišnim. U stručnom dijelu Chungov film pak posrće dok neupućenoj publici nastoji objasniti moći famoznog soda poliakrilata, smjese koja navodno smanjuje snagu tornadima visoke kategorije.
Dok uokolo vozikaju bačve prepune bijele tekućine s ‘čudotvornom‘ djelovanjem, lovci na oluje podsjećaju na interventnu službu iz ‘Istjerivača duhova‘, što baš i nije osobita referenca. A javlja se tu i očekivana dvojba: Zašto, pobogu, stvarna tornada desetljećima toliko pustoše Srednji zapad ako im se može ‘zapapriti‘ s par kanti sode?
No, izuzmu li se te ‘trice‘ i nespretnosti, treba priznati da je prikaz vremenskih nepogoda u ‘Twisters‘ dosta uvjerljiv. A s druge strane pak čudi ponašanje stanovnika gradića na meti gigantskog vrtloga.
Unatoč razvijenom sustavu dojava, cijelom kolopletu društvenih mreža i iskustvu života u Tornado Alley, starosjedioci shvate da su u pogibelji tek kad im na to ukažu glavni junaci?! Podtema profiterstva i mešetarenja zemljištima na ruti kataklizme u ‘Twisters‘ je tek okrznuta, a mogla je dobro začiniti ovaj film koji je, da nije suvremenih gadgeta kojima se poigravaju akteri, slobodno mogao biti snimljen i 1990-ih.
Ljudi miljama udaljeni od uloge superheroja u srazu s glavnim junakom i najboljim glumcem, neobuzdanim nevremenom, uz obavezan romantični odmak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....