StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA |

FATALNA Oskarovka Hilary Swank kontrolirano luduje, a imenjak Michaela Douglasa vrluda u neuspjelom prisjećanju na eru erotskih trilera

Piše Gabrijela Bijelić
1. ožujka 2021. - 12:41

Svako toliko prisjeti se Hollywood podžanra erotskog trilera koji su prije tridesetak godina globalno proslavile 'Sirove strasti' i 'Fatalna privlačnost', oba s Michaelom Douglasom u naslovnoj ulozi muškarca izloženog toksičnom utjecaju ženskih predatora. Dobrovoljno ugroženi preljubnik u novom filmu imenom 'Fatalna' je plavooki Afroamerikanac Michael Ealy, dok je uloga njegove progoniteljice dopala pomalo zaboravljenu dvostruku oskarovku Hilary Swank.

Početna premisa je intrigantna. Naslovni lik Derryck Tyler (Ealy) tamnoputi je sportski manager ponikao u neimanštini koji sad uživa privilegije kakve se obično pripisuju WASP. Nakon noći usputnog seksa u Vegasu oženjeni bogatun upada u ralje rastrojene detektivke Valerie (Swank) koja s njim ima pakleni plan.

Film redatelja Deona Taylora pokušava dozvati uzbudljiviju prošlost, no uspijeva tek zagrebati po materiji kojom još od kasnih 1980-tih suvereno vlada kolega mu Adrian Lyne (Lolita, Nevjerna, Nemoralna ponuda...). U Taylorovu trileru erotika se svodi na par tehničkih scena spolnog odnosa dvoje stranaca koji na ekranu naprosto nisu za upariti. A upravo bi kobno fizičko 'uparivanje' trebalo biti ishodište radnje svakog trilera koji teži epitetu 'erotski'.

Ealy stoički (pod)nosi svoju većinski reaktivnu rolu, no nedostaje mu karizme imenjaka Douglasa kojom bi svom liku brakolomca-pokajnika podario veću uvjerljivost.

Proaktivnu junakinju, poremećenu policajku, od bezličnosti spašava tek talent Swank koja se istinski trudi nadići zadatosti plošno portretirane psihopatkinje. Tko je gledao mahnitanje Glenn Close u ulozi opsesivne odbačene ljubavnice, dobro zna gdje škripi.

Ovoj 'Fatalnoj' – bez privlačnosti - najveći su aduti razmetljivi vizuali kao iz revije 'Dom&Dizajn', fancy vozni park i zgodno uklopljeni hip-hop i R&B brojevi, što baš i ne govori u prilog cjelini iz koje glumački donekle odskače sporedni glumac Tyrin Turner kao Derryckov rođak s debelim dosjeom.

Odviše predvidivu fabulu redatelj Taylor zaokružuje ni po čemu iznenađujućom katarzom. Zlikovci bivaju kažnjeni, posrnuli dobričine nagrađeni i - idemo dalje. Dublji društveni kontekst, rasna netolerancija, bespoštedni svijet sportskog biznisa i napredovanje u policiji unatoč mentalnoj nestabilnosti, redom su žrtvovani za pokušaj rekreiranja nečega što su odavna progutali novi američki puritanizam i nabildani blockbusteri puni aseksualnih superjunaka.

A ni Swankina prolupala detektivka nije baš materijal po ukusu #MeToo.

24. travanj 2024 23:18