StoryEditorOCM
ZabavaCORRIERE DELLA SERRA

Dubrovačka rezidencija Đurđe Tedeschi

Piše Korana Sutlić/JL
27. travnja 2020. - 14:38
Ljetnu rezidenciju Đurđe Tedeschi potpisuju Dean Franić i Saša Šekoranja iz Studija Franić ŠekoranjaDuško Vlaović
Vrt ili kako ga u Dubrovniku gospođe znaju na francuskom jeziku zvati “jardin” ukras je svake autentične mediteranske raskošne kuće. Takav jedan jardin nedavno je objavljen u talijanskim novinama Corriere della Sera magazin Living, a pripada umirovljenoj sutkinji i ikoni stila, Đurđi Tedeschi, prenosi Jutarnji list. Njenu ljetnu rezidenciju potpisuje poznati, kreativni tim; Dean Franić i Saša Šekoranja iz Studija Franić Šekoranja, autori brojnih inspirativnih scenaristički zamišljenih interijera od kojih zastaje dah. Rad Studija Franić Šekoranja pratimo već dugi niz godina i uvijek nas iznova uspiju oduševiti. Svakim svojim projektom nadmaše sami sebe i to nam se kod njih najviše sviđa. Uvijek ljestvicu postavljaju sve više i više. Isti slučaj je i s jednim od posljednjih projekata koje su radili, onom Đurđe Tedeschi.

image
Duško Vlaović


Čarobni vrt ove rezidencije pun je mirisnog mediteranskog bilja poput jasmina, lavande, žalfije, agapantusa, plumbaga... Uz velika stabla pitospore nalaze se posađene naranče, limuni i lovorike. Jardin je, kao što se može vidjeti na fotografijama, tradicionalno popločen dubrovačkim bijelim kamenom. Neformalno sađeno bilje dalo je ležernu i romantičnu atmosferu vrtu s posebnom pažnjom na rasvjetu, koja po noći lagano obasjava čitav vrt.

Kako su za Corriere della Sera objasnili Saša Šekoranja i Dean Franić, pri projektiranju interijera ove ljetne rezidencije težilo se postizanju što opuštenije i ležernije atmosfere. Zamisao je bila da sve djeluje gotovo autentično i kao da je oduvijek bilo na tom mjestu, intervenirajući s tek nekoliko detalja. Ljetnoj kući koja se naslanja na stari grad i s pogledom na more željeli su dati nonšalantni interijer s neformalnim rasporedom, odloženom umjetnosti i puno svjetlosti.

image
Duško Vlaović


Čisti, neutralni, bijeli interijer je bila želja investitorice, iako su tipični lokalni interijeri tog podneblja tradicionalno tamni i sa zagasitim koloritom. Dvojac se bijelom bojom nadovezao na eksterijer boje čitavog grada koji je obložen bijelim dubrovačkim kamenom, a koji se na ovoj kući provlači i interijerom i eksterijerom, kroz čitav vrt i bazen.

image
Duško Vlaović


Za Corriere della Sera Saša i Dean rekli su da su za uređenje koristili mnogo namještaja talijanskih dizajnera. Agape, Gervasoni, DePadova, Davide Groppi samo su neki od popularnih talijanskih brendova koji su se savršeno uklopili svojim kvalitetno nenametljivim dizajnom. Svi prostori kuće su veliki, namijenjeni druženju i opuštanju, tako da je i izbor namještaja bio jednostavan, nenametljiv, odnosno neopterećujući za cjelokupni unutrašnji ambijent.
Umjetnost je, baš kao i u drugim radovima Studija Franić Šekoranja, dio interijera. U ovoj rezidenciji specifikum je to što se u svakom trenutku postav umjetnina može promijeniti i dati novi karakter interijeru.

image
Duško Vlaović


Sam je tlocrt rezidencije mijenjan tako da bude prilagođen suvremenom načinu života. Stare, tradicionalne kuće imale su raspored od više malih salona, dok suvremeni način života traži prostranije i čiste prostore. Ono što se htjelo zadržati je osnovni duh kuće, u smislu da sve stvari izgledaju kao da su srasle s njom i kao da su oduvijek tu.

image
Duško Vlaović


Za talijanske su novine istaknuli i kako je cijelo ljeto u Dubrovniku obilježeno Dubrovačkim ljetnim igrama koje se održavaju na raznim lokacijama po čitavom gradu. Cijeli grad postaje jedna velika scenografija među kulisama starih, jedinstvenih zidina. Jutro se može započeti odlaskom na tržnicu, gdje se mogu pronaći brojni, mirisni lokalni proizvodi i isto takvo voće iz doline Neretve. Preporučili su posjete galerijama poput Gradske moderne galerije te Galerije Habsburg na otoku Lopud. Članak je u magazinu Living objavljen pod naslovom “Lo stile di Dubrovnik”, što bi značilo dubrovački stil.
24. studeni 2024 02:52