StoryEditorOCM
ZagoraCRNA TOČKA

Samo u Imotskoj krajini: triput u tri mjeseca otvorili radove, pa opet ne (g)rade!? Hrvatske ceste: Nismo u mogućnosti

Piše Braco Ćosić
9. svibnja 2023. - 18:51

Puna tri mjeseca sutra će se navršiti od službenog početka izgradnje kružnog toka kod Vukadinovića, jednog od najvažnijih i najopasnijih cestovnih čvorišta u Imotskoj krajini, ali i u ovom dijelu Dalmatinske zagore.

Točka gdje se križaju državna, županijaka i lokalna prometnica vrlo je opasna i do sada su na toj lokaciji zabilježene brojne nesreće s ozlijeđenim sudionicima, ali i velikom materijalnom štetom. Još od 2010. godine na veliko se govori i obećava izgradnja "rotora".

U toj propagandi sudjelovali više puta su sudjelovali odgovorni ljudi iz Ministarstva prometa, kao i imotski lokalni čelnici, ali do dana današnjeg dogodilo se jedno veliko – ništa! Ipak, tijekom 90 dana koliko je proteklo od 10. veljače kada je službeno prijavljen početak radova, barem kako piše na ploči (budućega) gradilišta, zbio se cijeli niz (ne)mogućih stvari, ponajviše onih za obične ljude nerazumnih predstava.

Nakon višegodišnjih sudskih sporova s vlasnicima nekretnina u obuhvatu planiranog kružnog toka i kada su ishođeni svi potrebni "papiri", kao i nakon što su izrađeni projekti, počela je takozvana gradnja. Potvrda je trebao biti i dolazak resornog ministra Olega Butkovića (HDZ) zajedno s čelnim ljudima Hrvatskih cesta koje su investitor projekta.

Ovo je resorni čelnik izjavio početkom ožujka kod Vukadinovića nedaleko od Imotskog:

- Nakon završetka rotora Vukadinovići, zajedno s nogostupom od kilometar i pol, na postojećoj državnoj cesti riješit ćemo sve kritične probleme. To je uvod u najveći projekt koji je ovdje neophodan, a to je brza cesta Zagvozd-Imotski.

image

Pogled na gradilište početkom ožujka

Braco Ćosić

Dan kasnije, 3. ožujka, na lokaciju su stigli i veliki strojevi izvođačke tvrtke "Patrlji". Nitko sretniji od Imoćana, konačno će se početi graditi njihov kružni tok. E, onda su strojevi stajali dan, dva tri, pa tjedan, dva...

Čekali smo do 17. ožujka, a onda su nam iz Hrvatskih cesta odgovorili na naše pitanje zašto se ništa ne radi:

- Nakon uvođenja u posao, izvođač je počeo s izvedbom pripremnih radova. Istovremeno je izvođač obavljao precizno lociranje i snimanje postojećih instalacija u zoni zahvata, koordinaciju nad njihovim upraviteljima te dogovaranje izmještanja i zaštite mreže (HEP i HT).

U slučaju postojećih, a posebno planiranih budućih instalacija u sklopu projekta aglomeracije (sustava kanalizacije i vodoopskrbe, op.a.) šireg područja, ustanovljeno je da su pojedini radovi i instalacije budućeg rotora i aglomeracije u koliziji. Stoga se pristupilo koordinacijama i izmjenama dijelova projektnih rješenja, te u konačnici dogovoru oko detalja izvedbe i financiranja, a sve kako ne bi došlo do izvođenja radova na aglomeraciji nakon završenog rotora što bi bilo neprihvatljivo.

Odlučeno je kako će aglomeracija obaviti svoje radove, a za vrijeme kojih će izvođač radova na cestovnom projektu izvoditi ostale radove koji neće utjecati na spomenute, od rušenja objekata sve do elektroinstalacija. Sukladno tome, neće biti obustave radova, već će se i usprkos nužnim radovima na aglomeraciji odvijati i radovi na projektu rotora samo na način da će biti prilagođeni trenutnoj situaciji.

Tada se očekivao (novi) početak radova. No, ponovno se dogodio zastoj od nekoliko dana nakon čega su bageri srušili staru kuću u obuhvatu budućeg kružnog toka.

image

Pogled na najopasnije križanje kod Imotskog, na toj lokaciji sijeku se tri ceste

Braco Ćosić

Imoćani su se ponovno razveselili: kuća je uklonjena, poravnao se teren... Strojevi su bili vidljivi na gradilištu još nekoliko dana i ponovno su otišli i nema ih do danas. Zašto je sve ponovno zaustavljeno pitali smo danas nadležne u Hrvatskim cestama, a ovako glasi njihov odgovor koji prenosimo u cjelosti:

- Hrvatske ceste zajedno s izvođačem radova spremne su za nastavak izvođenja, ali to nismo u mogućnosti napraviti dok se ne završe radovi na aglomeraciji koja ima određenih poteškoća u nabavi potrebnih materijala. Prema našim saznanjima, situacija bi trebala biti riješena tijekom ovog mjeseca.

I budući da se za taj dio projekta čiji je investitor tvrtka "Vodovod Imotske krajine" još ne mogu dobiti konkretni odgovori kada bi se moglo početi (g)raditi, jer i oni imaju problema od nepovoljnog nalaza državne revizije do kadroviranja unutar HDZ-a koji je na vlasti u većem dijelu lokalnih jedinica koji su suvlasnici tvrtke, može se samo s puno gorčine konstatirati da je ova zavrzlama u 90 dana ipak malo previše i za strpljive Imoćane.

image
Braco Ćosić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 01:14