StoryEditorOCM
S mora i krajaŽALBA NA STOLU

Moćna splitska tvrtka u suradnji s Kinezima blokirala državi milijunski posao! Najskuplja dionica Dalmatine na čekanju

Piše Gordan Zubčić
5. lipnja 2024. - 08:52
Dionica Dalmatine na zapadnom prilazu Dubrovniku ujedno je i najteža i najskuplja za izgradnju, svaki kilometar koštat će najmanje 27 milijuna euraTom Dubravec/Cropix/Ilustracija

Već gotovo 20 godina najavljuje se izgradnja dionice autoceste A1 u Dubrovačkom primorju, u uskom i brdovitom pojasu između mora i granice s BiH, kojom bi Dalmatina stigla do svojeg konačnog odradišta, pred vrata Dubrovnika.

Svi oni koji duže pamte sjetit će se da su, u pravilu HDZ-ovi predsjednici Vlade i resorni ministri prometa, u nekoliko navrata i otvarali radove koji stvarno nikada nisu počeli, čak i davno prije izgradnje Pelješkog mosta za što su se u tijeku nekoliko predizbornih kampanja sjekle vrpce, također na tada fantomskim gradilištima.

Premda je paljenje bagera na najjužnijoj dionici autoceste A1 sada ipak realnije, na tom državnom projektu ne ide sve po planu. Naime, problemi su se javili već tijekom izbora tvrtki koje će projektirati dionicu i ishoditi građevinske dozvole za potez od Rudina iznad Stona do Osojnika, dugu 28,6 kilometara.

"Hrvatske autoceste" (HAC) taj su posao, procijenjen na 11,25 milijuna eura, nakon provedenog javnog natječaja odlučile povjeriti zagrebačkim tvrtkama "ZG-Projekt" i "BBD - Bridge & Building Design", čija ponuda iznosi oko 7,1 milijun eura.

HAC je tijekom postupka odbio četiri ponude koje su redom uputili potencijalni projektanti okupljeni u zajednice više tvrtki. Među njima je bila i ona koju su činili splitski "Geoprojekt", zagrebačka "Mobilita Evolva" i "China Railway Enyuan Engineering Group" iz Kine, koji su istaknuli cijenu od 6,72 milijuna eura.

Sve bi se činilo potpuno uobičajenim da tri spomenute tvrtke nisu uložile žalbu Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave i time - blokirale cijeli posao na određeno vrijeme.

Nikakvi daljnji potezi neće biti mogući dok spomenuto nacionalno tijelo ne donese odluku o žalbi, ali čak i ako podnositelji prigovora ne budu zadovoljni pravorijekom, imat će mogućnost i podizanja slučaja na višu razinu, a to je Visoki upravni sud.

Podsjetimo, dionica Dalmatine na zapadnom prilazu Dubrovniku ujedno je i najteža i najskuplja za izgradnju, jer je planirana s brojnim vijaduktima i tunelima od kojih će najduži biti "Crvena greda", dug 2,37 kilometara. Prema procjenama, svaki kilometar autoceste od Rudina do Osojnika koštat će najmanje 27 milijuna eura.

Nakon objavljenog teksta, javili su nam se iz tvrtke Mobilita Evolva d.o.o., a njihovo priopćenje možete pročitati na sljedećoj poveznici: 

Tvrtka koja je žalbom blokirala izgradnju dionice autoceste do Dubrovnika: ‘Samo štitimo svoje poslovne interese‘

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 23:09