StoryEditorOCM
Dalmacijasporne lokacije

Evo gdje zapinje brza cesta Plano - Solin

26. veljače 2016. - 23:10
Kastela, 220216. Treca faza rekonstrukcije drzavne ceste D8 Solin Plano poddionica Kastel Gomilica Kastel Stari. Na fotografiji: radovi u Kastel Gomilici Foto:Duje Klaric/CROPIX

S nestrpljenjem građani, poglavito vozači, čekaju jesen i okončanje radova na državnoj cesti D8 na potezu Plano-Solin, kada bi se napokon u promet trebale pustiti sve četiri trake.

Ubrzano se tako radi na zadnjoj dionici u dužini od 5,5 kilometara glavne ceste od Kaštel Gomilice do Kaštel Staroga, unatoč vremenskim neprilikama koje minula tri tjedna građevinarima i te kako zadaju glavobolju. Kiša usporava ritam, no i dalje se radi po zadanom oraru, kao i na rješavanju tri sporne točke koje su se "ispriječile" pred građevinskim strojevima i radnicima koji na ovoj vitalnoj prometnici za okolicu Splita rade od studenoga 2014. godine.

Na tri lokacije još se provodi usuglašavanje s vlasnicima zemljišta i objekata koji se nalaze na trasi državne ceste koja povezuje Split s Trogirom. Prva je ona u Kaštel Gomilici, gdje se za par dana očekuje konačan sporazum s vlasnikom maslinika, dok je drugi dio sporan prolaz preko zemlje u Kaštel Kambelovcu.

Treći je u Kaštel Lukšiću, gdje se dogovor postigao s vlasnikom jednog kafića, a u tijeku je sporazum i s vlasnikom drugog kafića na zapadnom dijelu, odnosno rješenje problema parkinga ispred tog drugog ugostiteljskog objekta.

A kako ide sam ritam radova provjerili smo na licu mjesta na gradilištu na kojem radi šezdesetak radnika iz tvrtki Strabag, Lavčević i Poduzeće za ceste Split pod nadzorom IGH iz Zagreba, a sve po nalogu investitora Hrvatskih cesta.

- Šezdeset posto dionice smo stavili pod asfalt, nekih tri kilometra od ukupnih 5,5 kilometara glavne ceste, a u tijeku je polaganje prvog sloja asfalta u zoni kroz Kaštel Lukšić, u dužini 1,2 kilometara - rekao nam je Mislav Vučković, voditelj projekta, dok njegov kolega Mario Šimundić iz Hrvatskih cesta dodaje i ovo:

- U planu je početkom svibnja, ako sve bude u redu, na dionici od nekih tri kilometra prebaciti promet na novi sjeverni kolnik, dok budemo sanirali i radili na rekonstrukciji ove postojeće, ajmo je nazvati stare, južne prometnice.

Istina, sjeverna cesta već dobiva konture prave prometnice, postavlja se "friški" asfalt, radi se na odvodnim kanalima, slaže kockica po kockica žile kucavice ovog dijela budući da se tom cestom dnevno knjiži i preko 25.000 vozila u prolazu.

- Stoga ćemo morati na jedan dan, na minimalno deset sati i cijelu prometnicu zatvoriti, te promet prebaciti na staru kaštelansku cestu - otkriva nam i Ivo Mišura, nadzorni inženjer IGH-a, pa nas trojica stručnjaka vode do te zahtjevne točke, zbog koje će sredinom ožujka, ako ih vrijeme posluži, stopirati promet.

Radi se o nadvožnjaku u Kaštel Kambelovcu, koji sada koriste i vozila i pješaci, te će morati biti uklonjen, a na njegovu mjestu će se nagraditi novi, samo za pješake. Dok će nekih stotinjak metara zapadnije, prema Trogiru, biti izgrađen novi nadvožnjak za vozila.

- Kako je nadvožnjak uza same kuće, ne možemo pribjeći miniranju, već klasičnom rušenju mehanizacijom, tako da smo prisiljeni na zatvaranje ceste za cijeli promet od čvora u Kaštel Sućurcu do čvora u Kaštel Starom. Zbog gustoće prometa pokušat ćemo sve organizirati za jedan dan vikenda, vjerojatno u nedjelju, kako bismo izbjegli gužve - govori nam Vučković, pokazujući taj stari nadvožnjak, koji će sredinom sljedećeg mjeseca nestati.
Bit će srušen, pa će na njegovu mjestu osvanuti novi prijelaz, samo za pješake.

- Evo, ovo je jedan od pristupa naseljenim mjestima - pokazuju nam zahuktale radove Mišura i Šimundić u Kaštel Kambelovcu, nešto prije nadvožnjaka čija je sudbina - prah i pepeo za nekih petnaestak dana...

Gradi se, naime, osim glavne ceste D8 i 3,3 kilometra zamjenskih cesta, pa između kuća, tik pred ulaznim vratima jedne ili stražnjeg zida druge obiteljske kuće, uvode red bager i valjak. Vibracije su poprilične, no bitno je da se gradi.

- Mještani, moramo im i ovim putem zahvaliti, stvarno su strpljivi. Uređujemo im ove pristupne ceste, pa će na kraju umjesto dosadašnjih makadamskih putova dobiti asfaltiranu cestu, pješačku stazu i javnu rasvjetu - ističe Šimundić, dok Vučković dodaje:

- Kada bude gotov ovaj pristup naselju, te dio glavne trase, idemo na rušenje nadvožnjaka. Radimo vam mi tako puno paralelnih poslova, sve u cilju što manjeg ometanja prometa. A da je gust evo vidite i sami... Teško se s naše nove ceste i uključiti na glavnu prometnicu, sadašnju južnu - demonstrira nam otežan izlazak sa gradilišta Vučković, jer morate i desetak minuta utrošiti na čekanje kako biste se ubacili u taj gusti promet koji oduvijek vlada cestom Split-Trogir, pa zato svi pažljivo i s puno nade, i čekamo okončanje tih 20 kilometara ceste koja bi napokon postala četverotračna prometnica.

A i investitor i tvrtke izvođači i te kako se trude da što manje zbog gradilišta zatvaraju cestu, da sve traje u što kraćem roku i što sigurnije za sve sudionike u prometu, i za građane i za građevinare. Jer dionice koje se grade nisu nimalo lake, tehnički je zahtjevan taj posao pogotovo na vijaduktu preko željezničke pruge u Kaštel Kambelovcu... Radi se tako punom parom, zasada sve u zadanom ritmu, jedino vrijeme može zakočiti i poremetiti zadani okvir gradnje.

Projekt težak 120 milijuna kuna

Projekt gradnje i rekonstrukcije 5,5 kilometara državne ceste te 3,3 kilometara pristupne ceste težak je 120 milijuna kuna i sufinanciran iz EU fondova, trebao bi biti okončan u jesen ove godine.

Osim kompletno nove trase na sjevernom dijelu prometnice i svim detaljima koji čine cestu, grade se i tehnički zahtjevniji objekti: vijadukt preko željezničke pruge, tri nadvožnjaka, jedan pješački nathodnik te jedan pothodnik, kao i dva semaforizirana raskrižja.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. svibanj 2024 13:44