Dobit kineskog proizvođača baterija za električna vozila CATL-a pala je u četvrtom tromjesečju 2023. prvi puta u gotovo dvije godine pod pritiskom posustajanja potražnje na domaćem tržištu i žešće konkurencije.
U razdoblju od listopada do prosinca CATL-ova dobit smanjila se za 1,2 posto, na 12,98 milijardi juana (1,8 milijardi dolara). U trećem tromjesečju bila je porasla za 10,7 posto, a u cijeloj prošloj godini za 43,6 posto.
U prvim mjesecima 2024. kompanija je ponovo povećala udio u kineskom tržištu, koji je prema podacima iz industrije premašio 50 posto prvi puta od studenog 2022., i u veljači iznosio je 55,2 posto. U siječnju bio je manji za 5,75 postotnih bodova, pokazuju podaci China Automotive Battery Innovation Alliancea (CABIA).
Drugoplasirani BYD i trećeplasirani CALB zajedno su držali 24,1 posto kineskog tržišta, što znači da se smanjio za gotovo šest postotnih bodova u odnosu na kraj 2023. godine.
CATL priprema teren za dodatno povećanje proizvodnih kapaciteta većinskim udjelom u tvornici baterija u Pekingu koju planira graditi s odjelima za električna vozila grupe Beijing Automotive (BAIC) i Xiaomija, pokazao je u nedjelju burzovni podnesak BAIC BluePark New Energy Technologyja.
Vodeći kineski proizvođač baterija za električna vozila planira uložiti 510 milijuna juana u zajednički projekt s registriranim kapitalom od milijardu juana, a pregovara i o osnivanju istraživačkih i razvojnih centara u Hong Kongu za potrebe izvoza, rekao je njegov predsjednik na marginama skupštne kineskog parlamenta.