StoryEditorOCM
ArhivaPredstavljamo

Jaguar XF - divlja mačka s pedigreom

Piše PSD.
12. siječnja 2016. - 19:05

Druga generacija Jaguara XF, sportsko-poslovne limuzine, nenadmašan je spoj dizajna, luksuza, tehnologije i učinkovitosti, te je u odnosu na model XF iz 2007. godine radikalan iskorak divlje mačke s pedigreom.

Novi je model u odnosu na prvu generaciju kraći sedam milimetara (4954 mm) i niži tri milimetra, dok je istodobno međuosovinski razmak povećan za 51 mm i sada iznosi 2960 mm, što je pridonijelo povećanju ponude prostora u unutrašnjosti.

Osim toga, nova luksuzna limuzina, koja je smještena između modela XE i XJ, zahvaljujući aluminijskoj konstrukciji karoserije, kao i ostalim poboljšanjima, lakša je u prosjeku 190 kilograma od prethodnika. Samo četverocilindarski 2.0-litreni turbodizelaš sa 163 "konja" lakši je 80 kilograma od najbližega konkurenta.

Vodilo se računa i o vanjskom izgledu novog Jaguara XF koji ima coupeovsku bočnu liniju, tako da je prednji prevjes kraći 66 milimetara, dok je koeficijent otpora zraka smanjen s 0,29 na 0,26. Raspodjela težine 50:50 daje idealnu ravnotežu ovoj sportskoj i luksuznoj limuzini koja se proizvodi u tvornici Jaguar Land Rover u Castle Bromwichu.

Manja potrošnja

Struktura karoserije je uglavnom ili u cijelosti napravljena od aluminija, što je inače odlika Jaguarovih vozila.
Adaptivni električni servoupravljač (EPAS) upotpunjuje osjećaj upravljivosti, ali istodobno utječe i na potrošnju goriva, koja je od dva do tri posto manja kod bezinskih i dizelskih agregata.

Infotainment i povezivost je najnapredniji sustav koji je Jaguar ikada ponudio. Posve novi sustav InControl Touch Pro temelji se na intuitivno korisničkom sučelju InControl Touch, i podržava sve iste značajke – uključujući InControl Apps, InControl daljinski i Wi-Fi Hotspot – ali nudi 10,2-inčni zaslon osjetljiv na dodir i dvostruki prikaz tehnologije, što istodobno omogućuje vozaču da vidi informacije kao što su orijentacija, dok je sjedalo suvozača svojevrstan ekran za gledanje televizije ili DVD.

Riznica sigurnosnih sustava

U biti nova generacija limuzine XF prava je riznica sigurnosnih sustava, kao i sustava pomoći vozaču kako bi se olakšala vožnja i zadržala sigurnost i stabilnost. XF nudi i poseban head-up zaslon u boji visoke rezolucije, tako da je na jakom suncu puno lakše čitati informacije.

Kamere koje su postavljene sprijeda i straga omogućavaju kontrolu napuštanja voznog traka, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, kao i praćenje prometnih zakova s ograničenjima brzine. Naravno, tu je i adaptivni tempomat koji omogućava vozaču automatsko održavanje razmaka vozila ispred sebe.

Što se tiče agregata koji pokreću novu generaciju modela XF, u ponudi su 4-cilindarski i V6 motori koji mogu biti upareni s ručnim 6-stupanjskim ručnim ili automatskim 8-stupanjskim ZF-ovim mjenjačima. Dva su 4-cilindarska turbodizelaša obujma 2.0 litre snage 163, odnosno 180 KS, koji raspolažu s okretnim momentom od 380, odnosno 430 Nm.

Najslabiji 4-cilindarski benzinac je 2.0-litreni "turbak" snage 240 KS koji je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Agregati sa šest cilindara (V6) su 3.0-litreni turbodizelaš s 300 KS i automatskim mjenjačem, te 3.0-litreni turbobenzinci izlazne snage 340, odnosno 380 "konja". Svi oni su u kombinaciji sa ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Inače, Jaguar XF opremljen je pogonom na sve kotače (AWD), ali isto tako može se dobiti jeftinija verzija samo sa stražnjim pogonom (RWD).

ZDRAVKO JURIČKO

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 06:02